۲۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۳۶

کریمی:

راهیان نور حرکتی تحول آفرین در دانش آموزان است

راهیان نور حرکتی تحول آفرین در دانش آموزان است

قزوین- خبرگزاری مهر: مسئول کمیته خادمان شهدا استان قزوین گفت: راهیان نور آغاز یک حرکت تحول آمیز در روحیات افراد به ویژه نوجوانان و جوانان جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سروان محسن کریمی در این باره اظهارداشت: اهمیت جایگاه و نقش کاروان های راهیان نور در تربیت فرهنگی و اعتقادی جامعه به خصوص قشر نوجوان و جوان بسیار تاثیر گذار است و راهیان نور آغاز یک حرکت تحول آمیز در افراد به ویژه نوجوانان و جوانان است.

کریمی افزود : این حرکت می تواند پایه های اعتقادی و فرهنگی قشر نوجوان و جوان جامعه را تقویت کند و آثار مثبت اخلاقی و سازنده ای در زندگی جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیر اردوگاه شهید مسعودیان اهواز در مورد نقش راویان در این حرکت عظیم فرهنگی گفت: نقش محوری و در واقع اساسی ترین نقش را در این حرکت راویان و رزمندگان دفاع مقدس به عهده  دارند و باید تلاش کرد تا با انتخاب راویان مناسب، حقیقت ناب دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال داد.

مدیر اردوگاه شهید مسعودیان اهواز و مسئول کمیته خادمین شهداء استان قزوین با اشاره به نقش سپاه و بسیج در این حرکت فرهنگی افزود: سپاه و بسیج با بستر سازی در جامعه و اعزام و مدیریت کاروان ها تلاش می کنند تا این حرکت را در جامعه بیش از پیش نهادینه کنند.

در پایان این مصاحبه کریمی از همه نهادهای مسئول در امور راهیان نور خواست تا با جدیت و تلاش بیشتری زمینه های هرچه باشکوه تر شدن این حرکت با برکت را فراهم کنند.

پنجمین کارگاه شغلی اردوگاه آراسنج بوئین زهرا فعال شد

رئیس اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی آراسنج بوئین زهرا گفت: با راه اندازی پنجیمن کارگاه کار درمانی و حرفه آموزی آراسنج زمینه اشتغال 130 زندانی فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ابراهیمی در این باره گفت: با راه اندازی پنج کارگاه حرفه آموزی و اشتغال زايی در اين مركز  130 نفر از زندانيان در حال حاضر اشتغال بكار دارند.

ابراهيمی افزود: با مشاركت و همكاری بنیاد تعاون زندانيان استان و بخش خصوصی، پنج کارگاه تولیدی در این مرکز فعال شده و آغار به کار کرده است.

رئیس اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی آراسنج بوئین زهرا تصریح کرد: کارگاه های یاد شده با ايجاد اشتغال حداقل 130 زندانی در زمینه های پرورش شتر و شتر مرغ، بسته بندی چسب، کشاورزی و تولید قطعات سیمانی فعالیت دارند امید است با گسترش و ارتقاء سطح کیفی و کمی این کارگاه ها افراد بیشتری در آنها مشغول به کار شوند.

ابراهيمی عنوان كرد: مددجويان با حضور در کارگاه های تولیدی و پرورشی، ضمن پر كردن اوقات فراغت خود، با مهارتهای فنی وحرفه ای آشنا شده و از نظر مادی نیز تامین شده و با اصول درآمد زایی در خارج از زندان نیز آشنا می شوند.

رئيس اردوگاه كاردرماني آراسنج تصریح کرد: با همكاری سازمان فنی و حرفه ای استان نیز تفاهم نامه ای تنظیم شده که از مربیان مجرب و دلسوز برای آموزش لازم در زمینه های فنی استفاده می شود تا مددجویان با روند اشتغال و کسب مهارت آشنا شده و گواهينامه يا پروانه اشتغال دريافت کنند.

وی ابراز اميدواری كرد مددجويان با فراگيری مهارت های شغلي و دریافت گواهينامه مهارتي بتوانند پس از آزادی ايجاد اشتغال کرده و از تكرار جرم و بزه دوری کنند.

کد خبر 1816097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha